A román külügyminisztérium tiltakozása nyomán a dpa hírügynökség módosította weboldalán a hírt, amelyben most „az egykori magyar tartomány csatlakozásá”-ról ír.

A román külügyminisztérium sajtóközleményben fejezte ki felháborodását kedden, amiért a dpa német hírügynökség és – ennek alapján – a ZDF közszolgálati televízió megítélésük szerint “a történelmi tényeket elferdítve” tudósított a román centenáriumról. A román hatóságok – a felháborodott bukaresti sajtójelentések nyomán – azt kifogásolták, hogy Erdély kapcsán a német hírügynökség egyesülés helyett az Anschluss szót használta, ami annektálást, elcsatolást jelent.

A bukaresti külügyminisztérium közleményében leszögezi, hogy 1918. december elsején Gyulafehérváron az “összes pártot, felekezetet és társadalmi réteget” képviselő százezer ember határozta el az “egyesülést Romániával”, és a gyulafehérvári kiáltványt  elsőként az erdélyi és bukovinai német kisebbség képviselői írták alá.

A kommüniké szerint a dpa “rosszindulatból, vagy hiányos ismeretei” miatt elferdítette a történelmi tényeket.