Elismerte Kína az ország délkeleti részén található Tajsan atomerőmű kisebb meghibásodását, azonban határozottan cáfolta, hogy a hiba bármilyen radioaktív gáz kiszivárgását eredményezte volna. A kínai ökológiai és környezetvédelmi minisztérium szerdai közlése szerint néhány üzemanyagrúd károsodása okozta a sugárzási szint megemelkedését. A tárca aláhúzta mindazonáltal: a jelenség megszokottnak számít a gyártás, szállítás, valamint az üzemanyag betöltésének szakaszaiban is.

A CNN amerikai hírtelevízió korábban arról számolt be, hogy az atomerőművet üzemeltető francia Framatome “közvetlen radiológiai veszélyről” értesítette az amerikai energiaügyi minisztériumot, miután az illetékes kínai hatóságok megemelték a sugárzásra vonatkozó határértéket.

A kínai ökológiai és környezetvédelmi minisztérium szerdai közleménye azt is leszögezte: a kínai atombiztonsági hivatal a sajtóhírrel ellentétben nem emelte a sugárzásra vonatkozó határértéket. Hangsúlyozta továbbá: az erőmű környékén a sugárzási szint változatlanul az egészségügyi határértéken belül van.